9 Şubat 2016 Salı

C# Variables - Değişkenler

C# Variables - Değişkenler

Merhaba arkadaşlar bir önceki dersimizde C# ' a ilk adımımızı atmıştık. Bu dersimizde ise bilgileri tazelemek amaçlı ayrıca da varsa ufak tefek farklılıkları görebilmek için hazırladım. Dersimizin içeriği "Değişkenler" bildiğiniz gibi dillerin çoğunda aynı. Genelinde int, double, boolean gibi değişkenler mevcut. Bu değişkenlere şimdi de C# tarafından bakalım, nasıllar. 

Aslında bu konuda Javadan alıntı bile yapabiliriz. Çünkü hiçbir farklılık yok. Tabi ki de ben öyle bir şey yapmayacağım ve değişkenlere bir bir göz atacağız fakat ilk önce değişken ne demektir ?

Değişken(variables) kod yazarken içerisinde veri sakladığımız yapıdır. Değişkenler, uygulama çalıştığı anda IDE tarafından Ram' e aktarılır ve kullanılır hale gelir. Değişkenleri kovalara benzetebiliriz. Kısaca içine konulan veriyi saklar.

Değişkenler çok önemlidir. Optimizasyon için doğru yerde doğru değişkeni kullanmamız gerekmektedir. 

Değişkenler tanımlanırken aşağıdaki şekilde olmasına dikkat etmemiz gerekmektedir.

**  DeğişkenTipi değişkenAdı = atananDeğer;

Artık değişkenler hakkında ön bilgiye de sahip olduğumuza göre başlayabiliriz. İlk önce VS 2015' i açıp yeni bir Console Projesi açıyoruz ve kodlarımızı Main() metodu içerisine yazıyoruz.


 INT;
  • int; integer' dan gelmektedir. Integer kelimesinin Türkçe karşılığı tam sayıdır.
  • int değişkenler içerisinde tam sayı tutan değişkenlerdir.
  • int değişkene ondalıklı bir sayı atanamaz. Atandığı takdirde sayının sadece tam kısmı gözükecektir.
int sayi1 = 2;

Double;

  • double değişkenler içerisinde ondalıklı sayı tutan değişken türüdür.
double sayiDouble = 2.2;

Decimal;

  • decimal, double gibi ondalık sayıları tutar fakat sınırları doubledan geniştir.
  • Değişkenlerin decimal olduğunu belirtebilmek için sonlarına "M" eklenir (2.2M)
  • decimal değişkenler daha çok para işlemlerinde kullanılır.
decimal sayidec = 2.2M;

Float;

  • ondalıklı sayıları saklamak için kullanılan değişken tipidir.
  • "F" ile işaretlenerek yani sayıların sonuna "F" koyularak ifade edilir.

float sayiFloat = 2.2F;

String;

  • String değişken içerisinde metinsel ifadeler tutar. Benim şu anda ekrana yazdığım bu yazı bir stringtir.
  • string değişkenlerde eşitleme yapılırken " " (çift tırnaklar) unutlmamalıdır.

string isim = "Eren";

Char;

  • char, character' in kısaltılmış halidir. Karakter manasına gelmektedir.
  • char, içerisinde sadece bir tane karakter tutabilir. Örnek olarak A, a, b, =, 0 gibi

char karakter = 'A';

DateTime;

  • DateTime, içerisinde zaman damgasını bulundurur.
  • Yani DateTime içerisinde tam zamanı saklayabiliriz
  • Örnek olarak (09.02.2016 19 : 53 : 20)
DateTime zaman = DateTime.Now;

**DateTime.Now; şuandaki bilgisayarın zamanını bize vermektedir.

Bool

  • bool, mantıksal veri tutar.
  • Sadece iki değer alabilir. True ve False
  • Javada bulunan boolean ile birebir aynıdır.

bool varmiYokmu = true;


Değişkenlerimizi tanımladığımıza göre artık onları deneme amaçlı ekrana yazdırabiliriz. Ekrana yazdırmak için Console.WriteLine() veya Console.Write() metotlarını kullanacağız.


        Console.WriteLine(sayi1);
        Console.WriteLine(sayidec);
        Console.WriteLine(sayiDouble);
        Console.WriteLine(sayiFloat);
        Console.WriteLine(isim);
        Console.WriteLine(karakter);
        Console.WriteLine(zaman);
        
        Console.Read();


Tabi ki de Console.Read() metodumuzu unutmuyoruz. Böylece tüm değişkenleri ekrana yazdırmış bulunuyoruz.

Değişkenleri iyice öğrenebilmek için sürekli örnekler yapıp ekrana yazdırmanız gerekmektedir. Değişkenler en temel konudur. Yapacağımız uygulamanın bel kemiğini oluştururlar.

Bu dersin de sonuna geldik. Bİr sonraki derste görüşmek üzere. Hoşça kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder