11 Nisan 2015 Cumartesi

Mac Os X üzerinde .Net Teknolojileri

Mac Os X üzerinde .Net Teknolojileri

Merhaba arkadaşlar bu yazımda sizlere “Linux ve Mac Os X üzerinde .Net teknolojilerini nasıl kullanılır” anlatmaya çalışacağım. Ben Mac Os X Yosemite işletim sistemine sahip bir MacBook Pro kullanıyorum bu yüzden anlatımıma bu kısımdan başlayacağım.

Mac Os X sisteme sahip bilgisayarınız varsa önünüzde iki yöntem bulunmakta bunlardan bir tanesi Apple’ ın kullanıcılarına ücretsiz sunduğu Boot Camp uygulaması. Bu uygulama bir Mac aldığınızda içerisinde standart olarak bulunmaktadır ve Mac kullanıcılarına Mac OS X kısmına zarar vermeden Windows işletim sistemi kurmalarına olanak sağlar , diğer yöntem ise üçüncü parti yazılımlar ile Mac içerisine sanal makine oluşturmaktır (kişisel tercihim sanal makine).



Bu noktada Boot Camp size dual boot imkanı sunmaktadır fakat tercihiniz sanal makine olursa aynı anda hem Windows kısmına erişim sağlayabilirsiniz hemde istediğiniz gibi Mac Os kısmını kullanabilirsiniz. Çoğu insan sanal makinenin performansını yeterli seviyede görmemekte, Mac ve Windows kısmının performansının düştüğünü sürekli kasılmalar yaşadığını öne sürmektedir. Sanal makine yöntemini Linux için de kullanabilirsiniz. Oracle Virtual Box ve VmWare Linux üzerinde çalışan uygulamalardır.

Sanal makine ne abartıldığı kadar performans düşüklüğü yaratmaktadır ne de süper bilgisayar performansı sunmaktadır. 

Kasılmaların en büyük sebebi;
  • Sanal makine yüklemek için kullanılan uygulamanın kalitesi,
  • sanal makine de ki işletim sistemine düşük donanım verilmesi,
  • hali hazırda kullandığınız bilgisayarın düşük özelliklere sahip olması.

İlk madde de belitilen durum ücretsiz ve ücretli uygulamaların sunduğu hizmet ile ortaya çıkmaktadır. En sık kullanılan uygulamalar Oracle Virtual Box, Parallels ve VmWare Fusion 7 / Pro’ dur.

Virtual box, Oracle’ ın sunduğu ücretsiz bir uygulamadır, kendi tecrübelerime dayanarak uygulamanın ortalama altında bir performans sunduğunu söyleyebilirim, sanırım ucuz etin yahnisi yenmez söylemini açıklayan bir uygulama.

Fusion 7, VmWare firmasının sunduğu ücretli bir uygulamadır. Benim tercih ettiğim uygulamadır kendisi, çok düşük sistem özelliklerine rağmen sanal makinede hiçbir sorun yaşamadan işletim sistemini çalıştırıp uygulama geliştirmeme imkan sağlamaktadır. Kullandığım Retina MacBook Pro’ nun özellikleri 2.6 Intel Core i5 ve 8 gb ram, sanal makineye ise 2 çekirdek işlemci ve 3 gb ram vererek kullanıyorum. Çok rahat bir şekilde Visual Studio ve veritabanı uygulamalarını kullanabiliyorum. Takılma ve donma sorunları ortaya çıkarmıyor. Ayrıca Fusion 7 her iki işletim sistemi arasında dosya kopyalamaya ve sürükle bırak tarzında işlemlere destek veriyor.

Diğer program ise Parallels, bu uygulamayı daha önce hiç kullanmadım fakat araştırma yaparken hakkında hep olumlu yorumlar duydum, sanal makine olsa bile yüksek performans sağlayabiliyor. Oyunları ve birçok uygulamayı sorun yaşamadan çalıştırabiliyorsunuz. Fusion 7 için söylediklerimin aynısı Parallels için de geçerli. Her iki uygulamanın da birbirlerinden aşağı kalır bir yanı bulunmamaktadır. Ben bütçeme göre bir tercih yaptım gönlünüz hangi uygulamayı istiyorsa gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.
Son olarak hangi yolu seçerseniz seçin eninde sonunda herhangi bir “Windows Bootable OS” ISO suna sahip olmanız gerekiyor. 

Daha sonrasında yönergeleri takip ederek isterseniz sanal makine şeklinde isterseniz de Boot Camp ile dual boot şeklinde kullanabilirsiniz. Gönül rahatlığıyla istediğiniz gibi C# öğrenmeye ve uygulama geliştirmeye başlayabilirsiniz. Bu noktadan sonra tercih size kalmış.

Bir sonra ki yazıda görüşmek üzere, şimdilik hoşça kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder