10 Nisan 2015 Cuma

Mac Os Nedir ve Tarihi

Mac Os Nedir ve Tarihi

Bu yazımda sizlere kısa zaman önce kullanmaya başladığım Mac Os sistemini elimden geldiği kadar tanıtmaya çalışacağım. Hızlıca kaldığımız yerden devam edelim.

Macintosh Os (Macintosh İşletim Sistemi) kısaca Mac Os, Apple  firması tarafından 1984 yılında ilk Macintosh bilgisayar ile tanıtılan işletim sistemidir. İlk Macintoshlar Mac Os Classic denilen bir işletim sistemi kullanmaktaydı (1984 - 2001). 


Güncel Mac Os versiyonu Mac Os X’ tir. Apple Mac Os Classic desteğini işlemci olarak Intel işlemcileri kullanmasıyla ile sonlandırmıştır, günümüzde sadece PowerPc sahibi Macintoshlar Classic yazılımlarını çalıştırabilmektedir.

Mac Os X aslen BSD ve Mach mikroçekirdeği üzerine kurulu, açık kaynak kodlu bir işletim sistemi Darwin’ e dayanmaktadır. Bu sebepten dolayı Mac Os UNIX tabanlı bir işletim sistemidir. Apple Darwin’ i kendi amaçlarına göre geliştirdikten sonra grafik arayüzü olarak Aqua’ yı geliştirmiştir. Mac Os X sistemin çekirdeği ve bazı bileşenleri açık kaynak olmasına rağmen, çoğu bileşeni açık kaynak değildir.

Ekim 2013’ te Mac Os X versiyonu olan Mavericks (10.9) piyasaya sürülmüştür. Diğer Mac Os versiyonlarının aksine Mavericks ilk defa kullanıcılara ücretsiz olarak sunulmuştur. Haziran 2014’ te Mac Os X Yosemite versiyonu piyasa sürülmüş ve güncel versiyonu (Mart 2015) 10.10.2 dir. Mac Os X Yosemite Türkçe dil desteğine sahiptir.

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere, şimdilik hoşça kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder